Laila fikk hjelp med småoppgavene

Laila var begeirstret da hun oppdaget Luado, endelig kunne hun slippe å spørre sønn og naboer om hjelp til alle slags småoppgaver rundt i leiligheten.


TRENGTE EN SKIKKELIG HANDYMAN

Laila er en imøtekommende pensjonist på litt over 70 år, som bor alene i en hjemmekoselig leilighet på Majorstuen. Hun har to godt voksne barn som bor i nærhetenområdet. Sønnen er praktisk anlagt og har vært svært behjelpelig med småjobber i mange år. Han har nå tre barn og fulltidsjobb, og det sitter derfor litt lengre inne å spørre han om hjelp, forteller Laila.

–Jeg var så begeistret da jeg oppdaget Luado! Endelig slapp jeg å plage sønn og naboer med alle slags småting. Listen med oppgaver som skulle bli gjort hadde nå blitt lang og mangfoldig. ”Se å få det gjort da” – stirret hjemmesiden deres på meg!

Etter at Laila så en annonse for Luado på Facebook klikket hun seg inn på nettsiden og bestilte kort tid etter.

–Det var så informativ side, med mulighet til å velge mange ulike kategorier. Jeg valgte en skikkelig handyman, og det har jeg funnet!



LANG OG MANGFOLDING LISTE

Laila hadde bestilt 10 timer med hjelp fra Ahmed, men ettersom hun hadde en lengre liste med ting som skulle gjøres trengte de mer tid, og hun bestilte nye oppdrag for de to neste dagene.

– Nå har han blant annet fikset et skranglete bord og malt et rom. Han har også tettet alle vinduene med isolasjon. Ahmed har gjort en super jobb og virkelig stått på! Den største oppgaven har vi spart til slutt; det er snart på tide å “klippe vinduene”, sier Laila og peker ut på vinduet som er dekket av hengende busker.


FULL KONTROLL

Laila har alltid vært opptatt av holde seg innenfor lovverket, og ønsker ikke å gå utenfor systemet. Med den faste prisen gjør det at både fikser og kjøper har full kontroll på hva som kan forventes, sier Laila.

– Det er også en god forsikring at pengene blir reservert før oppdraget, så slipper vi surr med dette i ettertid. Dersom vi ønsker å utvide tiden var det veldig enkelt å gjøre på nettsiden.

For mange kan bestilling på en digital plattform være praktisk. Det å sitte hjemme i  ro og stillhet, og bestille, er veldig greit, forteller Laila.

– Jeg slipper å ta en telefonsamtale eller dra i butikken hvor det er masse bråk. I tillegg kan jeg enkelt kommunisere direkte med fikser.


GODE PÅMINNELSER

Det er en felles kontrollfølelse for fikser og kjøper, begge kan endre oppdraget, men det må bekreftes av motparten. Her følger det med god oppfølging jevnt fra bestilling til oppdraget er over, sier Laila.

–Ja det kan nesten bli litt for mye oppfølging for en som har veldig god hukommelse, sånn som meg! Men for folk som har fokuset på andre ting, som jobb og barn, er det godt å få en påminnelse som forhindrer at man glemmer et oppdrag.

Laila har allerede tipset sin datter og venner om Luado. Det er ikke alle som er like praktisk anlagt som andre, og noen har bare ikke tid til å gjøre alt som burde gjøres, sier Laila.

– Nå som jeg har erfaring med Luado gir jeg gjerne anbefalinger om det til andre. Det trenger ikke være så vanskelig å få litt hjelp!


VI FIKSER DET.

Med flere hundre verifiserte Luado-fiksere på laget er vi klare til å fikse flere småjobber i Oslo og Bærum. Enten du trenger hjelp med et skranglete bord, en vegg som trenger et nytt malingsstrøk, eller noe annet, står en Luado-fikser alltid klar til å fikse det for deg.